Accountmanager Auto-ID
Vacature (Full time)
Ben jij sales-minded, enthousiast en vind je het leuk om samen met je klant tot de beste oplossing te komen?
Dan ben jij wellicht de nieuwe Accountmanager van ons AUTO-ID team!
Duranmatic is een technisch handelsbedrijf op het gebied van Industriële automatisering, Point of Sale en Automatisch Identificatie en bestaat al sinds 1985. Bij Duranmatic zijn we niet zomaar een bedrijf. We vormen een team van ruim 50 gepassioneerde experts die gedreven worden door nieuwsgierigheid en de drang om grenzen te verleggen. Met onze 40 jaar ervaring zijn we trots op ons vermogen om constant te innoveren en voorop te lopen in een wereld die nooit stilstaat.
In de divisie van Duranmatic waar je werkzaam gaat worden ligt de focus op Auto-ID producten zoals barcodescanners, labelprinters en RFID oplossingen. Het team bestaat uit 3 accountmanagers, 3 binnendienst medewerkers, een product specialist en een sales manager. Onze klanten bestaan uit o.a. softwarebedrijven en system integrators.
Jouw rol als accountmanager
Jouw werkgebied Noord/Noord-Oost Nederland is jouw verantwoordelijkheid en bewerk je zelfstandig.
Je bouwt voortdurend aan duurzame klantrelaties, waarmee je zorgt dat jouw klanten de best mogelijke oplossingen krijgen, nu en in de toekomst.
Je start met een mooie klanten set, maar zorgt ook dat je deze klanten set verder uit breidt en laat groeien.
De onboarding
Je krijgt natuurlijk eerst een gedegen inwerkperiode.
Tenzij je uit de Auto-ID branche komt, moet je alle ins en outs nog leren. En daar gaan we dan ook mee beginnen. Wat zijn scanners, PDA’s en terminals … waar moet je op letten als je klant over printers en supplies begint… hoe werkt RFID en vooral wat heeft je klant eraan…
We gaan je dus helemaal onderdompelen in de wereld van Auto-ID!
Dit doen we door fabrikanten uit te nodigen om jou wegwijs te maken met hun productportfolio, online trainingen aan te bieden, maar ook door interne sessies met zeer ervaren collega’s van onze Service & Support afdeling te faciliteren.
Aan de slag
Je begint makkelijk. Je belt je bestaande relaties om kennis te komen maken.
Vooraf raadpleeg je het CRM systeem om de historie van deze klant te bekijken, je checkt even bij collega’s of zij nog input hebben en dan maar hopen dat de koffie er lekker is!
Je komt bij softwarebedrijven, system integrators en gaat samen met jouw klant naar diens eindklant om hen volledig te ontzorgen op gebied van hardware oplossingen.
Daardoor kom je bij veel verschillende bedrijven over de vloer. Denk hierbij aan warehouses, kwekers, vervoerders, fulfilment- en productiebedrijven… noem maar op.
Op een leuke dag bezoek je 3 tot 4 klanten en op een minder leuke dag bel je je suf om eindelijk die ene afspraak te kunnen inplannen bij die mooie prospect.
Wat breng jij mee?
- Affiniteit met techniek is om te beginnen een must
- Je kunt goed luisteren en bent geïnteresseerd!
- Je wil immers écht weten waar je klant behoeften aan heeft om daarop in te kunnen spelen
- Natuurlijk ben je communicatief sterk en sta je stevig in je schoenen.
Je bent collegiaal, want écht: samen moeten we het doen! Jij bent veel onderweg en moet dus goed contact houden met o.a. inside sales om successen te behalen. - Daarnaast heb je minimaal HBO denk- en werkniveau en al enkele jaren ervaring met business2business sales.
Wat bieden wij
Wij bieden een gunstig arbeidsvoorwaardenpakket met 30 vakantiedagen per jaar, zorgen voor je pensioen, maar bieden je voornamelijk een zelfstandige functie binnen een hecht en informeel team.
- Je beheert zelfstandig je eigen klantenportefeuille
- Een jaarlijkse bonusregeling
- Gezellige bedrijfsuitjes, waaronder een jaarlijkse BBQ en teambuildingactiviteiten om elkaar nog beter te leren kennen
- Ben je op kantoor in Dordrecht dan kun je je collega’s uitdagen om een potje tafelvoetbal te spelen of te darten
- Gratis toegang tot onze moderne inpandige sportschool – de ideale plek om na het werk in shape te blijven
- Een prachtig dakterras waar je in de zomer kunt genieten van de zon en ontspannen momenten met collega’s kunt delen
Enthousiast?
Stuur je CV en korte motivatie naar Camille van Teeseling camille@vanteeseling.eu
Heb je vooraf vragen, bel Camille op 06-53155409.